Aktywność w rozmiarze PLUS SIZE

niedziela, sierpnia 02, 2015



Nutka adrenaliny, świetna zabawa i przyjemność z ćwiczeń to wszystko nie tylko dla szczuplutkich, bo w końcu kto powiedział, że osoba mająca rozmiar 42+ nie może się świetnie bawić i czerpać przyjemność z aktywności fizycznej? Właśnie nikt! Każdy nie zależnie od noszonego rozmiaru ma prawo do przyjemności, nawet jeśli nie jest to kubełek lodów czekoladowych.

Niestety myślenie ludzi jest smutne, sama jeszcze rok temu myślałam w ten sposób: „Noszę rozmiar 42 czy więcej to nie mogę się świetnie bawić”. Guzik prawda! To że jestem w większym rozmiarze nie znaczy, że mam całe dnie spędzać przed telewizorem opychając się ciasteczkami, oczywiście jeśli tego chcesz nikt Ci nie broni, ale zadaj sobie pytanie: „Czy na pewno chcesz spędzać wolne chwile na kanapie zamiast świetnie się bawić?” Ja nie chce i mam przekonanie graniczące z pewnością, że Ty też nie chcesz spędzić w ten sposób życia, siedząc na kanapie, opychać się „pysznościami” i popijać colą.

A może by tak zasmakować adrenaliny i zrobić coś szalonego? Skok spadochronowy, wycieczka do parku linowego, a może Zorbing(zjazd w dmuchanej kuli sferycznej)? Jasne chętnie, tylko że nawet mnie tam nie wpuszczą z moim wielkim tyłkiem.
A właśnie że Cię tam wpuszczą! Owszem są zabawy czy sporty ekstremalne, które ze względu na Nasze bezpieczeństwo rządzą się swoimi prawami i posiadają pewne ograniczenia, ale to że ważysz 90 czy 100 kg, nie dyskwalifikuje Cię na starcie i uwierz, ale naprawdę możesz pozwolić sobie na ekstremalną zabawę (jeśli oczywiście czujesz się na siłach).

Zdaje sobie sprawę iż większy rozmiar to bardzo często problemy ze stawami czy kręgosłupem i wtedy Nasza aktywność będzie mniej ekstremalna, ale dzięki wprowadzeniu np. basenu, aerobiku w wodzie czy fitness w plan tygodnia i stosowanie się do niego da efekty by móc zaszaleć na pełnych obrotach. Tylko pamiętajcie, że aktywność fizyczna nie może być czymś do czego się zmuszacie, bo skończy się po tygodniu, zaczynajcie stopniowo tak by aktywność była dla Was naturalnym nawykiem i czynnością w ciągu dnia, a nie przykrym obowiązkiem.

Rozpoczęłaś swoją aktywność, czujesz się na siłach by zaszaleć i zachłysnąć się adrenaliną to przedstawiam kilka propozycji  wraz z ograniczeniami, by rozwiać wątpliwość, i pokazać Wam że PLUS SIZE też może aktywnie spędzić dzień zamiast leżeć na kanapie i otwierać kolejną paczkę chipsów.
Park linowy - limit wagowy 100-120 kg, w zależności od trudności trasy i ilości zjazdów na tyrolce.
Źródło
Skoki spadochronowe na tandemie – limit wagowy 100-120 kg, mogą skakać nawet dzieci od 7 roku życia, za pisemną zgodą rodzica lub prawnego opiekuna.
Źródło.
 
Skoki na bungee – tutaj jest różnie, ale najczęstszy limit wagowy to 120 kg
Źródło
Wspinaczka – limit wagowy 120 kg
Źródło
Zorbing – limit wagowy pojedyncza kula 90 kg, kula 2-osobowa 80 kg.

Nie przeleżcie życia na kanapie, korzystacie z niego i wyciskajcie jak cytrynę. Pamiętajcie aktywność fizyczna też może sprawiać przyjemność.

Pozdrawiam

You Might Also Like

0 komentarze

Kamila K.. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Archiwum bloga

Prawa Autorskie

Wszystkie publikowane na blogu zdjęcia oraz treści są mojego autorstwa. Jeśli jest inaczej wyraźnie to zaznaczam.
Nie zezwalam na ich kopiowanie bez mojej zgody.

Jeśli chcesz skopiować coś z bloga proszę o kontakt - e-mail: wtrampkachdocelu@gmail.com lub w komentarzach pod postem.