czwartek, 3 marca 2016

Organizacja spotkań blogerskich Kulisy cz. 2 - Jak efektywnie pozyskać sponsorów spotkania?

Decyzja podjęta organizujemy spotkanie sponsorowane, czyli z produktami do zrecenzowania dla uczestniczek spotkania.
Tylko jak najefektowniej znaleźć firmy, które wyrażą chęć zostania jednym ze sponsorów spotkania? 
Musimy pamiętać, że zanim przystąpimy do tworzenia listy firm, do których chcemy „uderzyć” z pytaniem o zostanie sponsorem spotkania musimy zastanowić się nad kategorią. Oczywistym jest, że blogerka kosmetyczna nie napiszę recenzji książki, a blogger książkowy nie ma zamiaru publikować recenzji kosmetycznych itd. Dlatego tak ważnym jest by blogi uczestniczek miały tą samą tematykę co firmy, które mogą zostać potencjalnym sponsorem spotkania.
Sposobów na znalezienie sponsorów spotkania jest kilka, ale nie każdy daje oczekiwane przez Nas efekty.
  • Wiadomości poprzez profile na Facebooku czy Twitterze - Może wydawać się, że skoro portale społecznościowe są tak istotną częścią blogów i nie tylko to będą również dobrym miejscem do kontaktu z firmami. Nic bardziej mylnego. Wiadomości w Social Mediach często zostają bez żadnej odpowiedzi, czy też wpadają w folder Inne lub inne filtry.
  • Rozsyłanie e-maili – Nie jest to dobre wyjście. Firmy, szczególnie kosmetyczne otrzymują setki jeśli nie tysiące wiadomości z zapytaniem o sponsorowanie spotkań blogerskich i zawieranie współprac blogowych. A takie zapytania lądują w SPAMie. Owszem są firmy, mające specjalny dział do współpracy z blogosferą, ale nie oszukujmy się nie zawsze odpisują, bo takich wiadomości jest po prostu za dużo.
  • Kontakt telefoniczny – Dobry sposób by znaleźć sponsora, ale niestety bardzo utrudniony. Jeśli już przebijemy się przez automatyczną sekretarkę danej firmy to nie zawsze dział wyznaczony do działań marketingowych ma czas by wisieć na telefonie.
  • Osobiście – Jeśli jest taka możliwość to polecam z niej korzystać, poprzez spotkanie bloger = firma najczęściej możemy znaleźć sponsora spotkania, ale także po takich spotkań coraz częściej wywiązują się stałe współprace między bloggerem, a firmą.


Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia