Organizacja spotkań blogerskich Kulisy cz. 4 - Jak bardzo potrzebny jest regulamin spotkania i co warto w nim ujać?

wtorek, marca 29, 2016


Organizacja spotkań blogerskich i nie tylko to wbrew pozorom bardzo czasochłonne zajęcie. Organizowałam już kilka spotkań (nie tylko blogerskich) niestety z różnym skutkiem i dla różnych grup tematycznym, stąd wiem jak ważne jest stworzenie regulaminu spotkania by potem uniknąć nieprzyjemności.

Po co wg. regulamin na spotkaniu?

Może się to wydawać dziwne, ale jest bardzo pomocny i pomaga uniknąć wielu nieporozumień. Szczególnie pomocny jest po prostu po to by poinformować uczestników o nie zawsze przyjemnych rzeczach. Każda osoba biorąca udział w spotkaniu jest zobowiązana do wypełnienia wszystkich warunków regulaminu, jeśli komuś któryś punkt nie pasuje to po prostu rezygnuje ze spotkania i po sprawie.
Co powinno pojawić się w przykładowym regulaminie?

  • Czas spotkania - Spotkania najczęściej organizuje się w weekendy i w godzinach popołudniowych, dlatego też dobrze wcześniej o tym napisać. O której się zaczyna i co może wydawać się nie fair, ale obowiązkowy czas obecności na spotkaniu. Kilka razy spotkałam się z sytuacją, gdy osoby pojawiają się z ponad godzinnym spóźnieniem i wychodzą zaraz po otrzymaniu prezentów od sponsorów.
  • Miejsce spotkania - Dokładny adres i dojazd do miejsca w którym jest organizowane spotkanie, nie zawsze uczestnicy są miejscowi. Po ostatnim spotkaniu wiem i polecam by przygotować mapkę poruszania się po centrum by każdy uczestnik bez problemu znalazł miejscówkę.
  • Fotorelacja po spotkaniu - Jeśli spotkanie jest sponsorowane uczestnicy są zobowiązani w ciągu tygodnia umieścić na swoim blogu wpis z fotorelacją do spotkania
  • Składka na sprawy organizacyjne - Czasem potrzebna jest mała zaliczka na rezerwację lub inne sprawy organizacyjne
  • Numery do organizatorki - W każdej chwili może się coś zmienić, ktoś np. może mieć problem z dojazdem wtedy jest telefon że się spóźni i wszystko ok.
  • Obowiązek recenzji otrzymanych produktów - Firmy są różne, jedne dają czas na recenzję otrzymanych przez uczestników produktów zaś inne firmy pozostają dowolność, dobrze jest informować uczestników iż mają obowiązek recenzji produktów.
Przedstawię Wam przykładowy regulamin który obowiązywał na jednym ze spotkań sponsorskich, które organizowałam. Na potrzeby wpisu zmieniłam dane.

Regulamin.
  1. Spotkanie odbędzie się w Kawiarni "Carmel" w Katowicach o godzinie 14.00, 19 kwietnia br.
  2. Obecność obowiązkowa na spotkaniu minimum 3h (14-17). Oczywiście, jeśli ktoś z Was będzie musiał wyjść wcześniej np. na pociąg czy do pracy to proszę poinformujcie o tym wcześniej, a nie na 5 minut przed wyjściem. Prosimy o punktualność. 
  3. Po spotkaniu każdy uczestnik zobowiązany jest do wykonania fotorelacji na blogu. W którym obowiązkowo musi znaleźć się banner sponsorski (Przygotowany przez organizatora).
  4. Składka wynosi 15 zł. Składka potrzebna jest na sprawy organizacyjne tj. np. rezerwacja lokalu, czasem jest wymagana zaliczka.
  5. Uczestnik zobowiązany jest do recenzji chociaż niektórych otrzymanych produktów, chyba że firma narzuci obowiązek recenzji wtedy dany produkt musi zostać przedstawiony na blogu.
  6. Gdy pojawił się jakiś problem pros o kontakt telefoniczny (Kamila xxx-xxx-xxx).
Z doświadczenia wiem, że jest jeszcze kilka spraw o których nie chętnie się mówi, dlatego też podam Wam przykładowe punkty regulaminy, które coraz częściej pojawiają się w takich regulaminach.

·        Zdajemy sobie sprawę, iż otrzymane od sponsorów prezenty nie każdej muszą się spodobać, dlatego też prosimy,  jeśli planujecie rozdać prezenty otrzymane na spotkaniu w sposób inny niż jako prezent bliskim osobom np. poprzez rozdanie na blogu poczekajcie około 2 miesiące od spotkania. Jest to średni okres, gdy sponsorzy monitorują blogi w poszukiwaniu recenzji sprezentowanych produktów.
Nie planujesz robić recenzji produktów, które otrzymałaś, chcesz by stały się nagrodą w konkursie?
Poczekaj z tym.
    
Tradycyjna wymianka. Urodomaniaczki je znają. Jeśli macie w domu jakieś nie trafione kosmetyki lub książki przynieście, może inna dziewczyna ma coś co Was zainteresuje i się wymienicie. Choć z doświadczenia wiemy, że często pojawiają się prezenty i żadna z uczestniczek nie wychodzi z tymi kosmetykami z którymi przyszła.

Zachęcam do przeczytania również poprzedniej części cyklu: Organizacja spotkań blogerskich Kulisy cz. 3 - Jak wybrać lokal na spotkanie?
         Pozdrawiam

You Might Also Like

0 komentarze

Kamila K.. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Archiwum bloga

Prawa Autorskie

Wszystkie publikowane na blogu zdjęcia oraz treści są mojego autorstwa. Jeśli jest inaczej wyraźnie to zaznaczam.
Nie zezwalam na ich kopiowanie bez mojej zgody.

Jeśli chcesz skopiować coś z bloga proszę o kontakt - e-mail: wtrampkachdocelu@gmail.com lub w komentarzach pod postem.