Dobry sen jest niezwykle ważny dla Twojego zdrowia. W rzeczywistości jest to tak samo ważne, jak zdrowe odżywianie i ćwiczenia. Niestety, wiele rzeczy może zakłócać naturalne dobry sen. Ludzie śpią teraz mniej niż kiedyś, a jakość snu również się pogorszyła. Dziś chcielibyśmy Ci uświadomić, dlaczego ważny jest dobry sen.

1. Zły sen wiąże się z depresją

Problemy ze zdrowiem psychicznym, takie jak depresja , są silnie powiązane z niską jakością snu i zaburzeniami snu. Szacuje się, że 90% osób z depresją narzeka na jakość snu Zły sen wiąże się nawet ze zwiększonym ryzykiem śmierci w wyniku samobójstwa. Osoby z zaburzeniami snu, takimi jak bezsenność lub obturacyjny bezdech senny, również zgłaszają znacznie wyższe wskaźniki depresji niż osoby bez.

2. Sen poprawia funkcje odpornościowe

Wykazano, że nawet niewielka utrata snu osłabia funkcje odpornościowe .Jeśli często chorujesz na przeziębienie, bardzo pomocne może być zapewnienie co najmniej 8 godzin snu na dobę.

3. Sen wpływa na emocje i interakcje społeczne

Utrata snu ogranicza twoją zdolność do interakcji społecznych. Osoby które mało śpią mają małą zdolność rozpoznawania złości i szczęścia Naukowcy uważają, że zły sen wpływa na zdolność rozpoznawania ważnych sygnałów społecznych i przetwarzania informacji emocjonalnych.

4. Zły sen wiąże się ze zwiększonym stanem zapalnym

Sen może mieć duży wpływ na stan zapalny w organizmie. W rzeczywistości wiadomo, że utrata snu aktywuje niepożądane markery zapalenia i uszkodzenia komórek. Zły sen jest silnie powiązany z długotrwałym zapaleniem przewodu pokarmowego, w zaburzeniach zwanych nieswoistym zapaleniem jelit. Naukowcy zalecają nawet poprawę snu, aby pomóc przewidzieć wyniki u osób z długotrwałymi problemami zapalnymi.

Powody dla których jest ważny dobry sen
unsplash.com

5. Osoby słabo śpiące są bardziej narażone na choroby serca i udar

Jakość i czas trwania snu mogą mieć duży wpływ na wiele czynników ryzyka dla zdrowia. Uważa się, że są to czynniki powodujące choroby przewlekłe, w tym choroby serca . Ludzie, którzy nie śpią wystarczająco dużo, są znacznie bardziej narażeni na choroby serca lub udar niż ci, którzy śpią 7-8 godzin w nocy.

6.Dobry sen może poprawić koncentrację i produktywność

Sen jest ważny dla różnych aspektów funkcjonowania mózgu. Obejmuje to między innymi koncentrację, produktywność i wydajność. Na wszystkie z nich negatywnie wpływa brak snu.  Na przykład osoby które mniej śpią popełniają częściej błędy, niż osoby które pozwalają sobie na więcej snu.  Inne badanie wykazało, że krótki sen może negatywnie wpływać na niektóre aspekty funkcjonowania mózgu w podobnym stopniu jak zatrucie alkoholem. Wykazano, że dobry sen poprawia umiejętności rozwiązywania problemów i poprawia wydajność pamięci zarówno u dzieci, jak i dorosłych.

7.Osoby dobrze śpiące zwykle jedzą mniej kalorii

Osoby pozbawione snu mają większy apetyt i zwykle jedzą więcej kalorii. Brak snu zakłóca codzienne wahania hormonów apetytu i uważa się, że powoduje słabą regulację apetytu. Obejmuje to wyższy poziom greliny, hormonu pobudzającego apetyt, oraz obniżony poziom leptyny , hormonu hamującego apetyt

8. Zły sen wiąże się z większą masą ciała

Zły sen jest silnie powiązany z przyrostem masy ciała. Osoby z krótkim czasem snu mają tendencję do ważenia znacznie więcej niż osoby, które zapewniają sobie odpowiedni sen. W rzeczywistości krótki czas snu jest jednym z najsilniejszych czynników ryzyka otyłości. Uważa się, że wpływ snu na przyrost masy ciała zależy od wielu czynników , w tym hormonów i motywacji do ćwiczeń. Jeśli próbujesz schudnąć, jakość snu jest absolutnie kluczowa.

Dobry sen jest obok odżywiania i ćwiczeń jednym z filarów zdrowia. Nie da się osiągnąć optymalnego zdrowia bez dbania o swój sen. Dobry sen to nie tylko dobre samopoczucie, dzięki temu nasz organizm się szybciej regeneruje a cera jest piękna i promienna.

6 KOMENTARZE

  1. […] Dobry sen jest niezbędny dla twojego zdrowia. Jednak gdy masz bardzo wiele zadań może to być jedna z pierwszych rzeczy, które zostaną zaniedbane lub poświęcone. Jest to niefortunne, ponieważ wystarczająca ilość snu jest tak samo ważna dla dobrego zdrowia jak jedzenie zdrowej żywności lub wystarczająca ilość ruchu. Ten artykuł pomoże Ci zrozumieć korzyści płynące z dobrej jakości snu i optymalnej liczbę godzin snu w ciągu nocy. […]

  2. […] Dobry sen może być trudny, ponieważ mamy często wiele rzeczy na głowie co przekłada się na jakość jak i długość spania. Niestety, nieodpowiednia ilość snu może być fatalna w skutkach. Zarówno odbija się to na naszym zdrowiu jak i psychice. Ważna jest więc odpowiednia ilość snu jak i jego jakość. Dziś chcielibyśmy przedstawić wam wskazówki jak lepiej spać. […]

Skomentuj Wskazówki jak lepiej spać | wTrampkachDoCelu.pl Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here